Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jsme línější než Němci? Ne, ale oni jsou ukázněnější. Někdy.

Studentská zprostředkovatelna práce při Technické Univerzitě v Západním Berlíně měla u svých nabídek práce takovou diskriminační poznámku. K.A. která znamenala "Keine Ausländer", tedy na tu práci zákazník nechce "žádné cizince".  

Ovšem, když jsem se o tu práci zajímal, klaplo to. Byl jsem totiž bílý a tedy jen poloviční cizinec. Myslím že tu poznámku už jim němečtí sluníčkáři dávno zatrhli. To ale nemohu s jistotou tvrdit. Přesto dobře vím, jaké práce jsem dělal:

  • Nočního hlídače silvestrovského stanu
  • Roznášel jsem reklamní jablíčka krásným a voňavým dámám
  • Stěhováka. Chlapík měl papíry na 7,5 tuny (já teď taky), najal si náklaďák, dva tři studenty a už to jelo. Úspora 70% nákladů proti stěhovací firmě
  • Pomocný pokrývač. Běhal jsem po střechách a roznášel matroš. Popravdě to byly střechy koňských stájí, takže nevysoko
  • Rozvážel a skládal nábytek zasilatelské firmě. Když to nepasovalo, tak jsme to upravili velkým kladivem
  • Stloukal jsem jednoduché poličky pro turecké "Gastaibeiterině"
  • A na konec (ale bylo toho víc): pomocný zámečník.

A to byl takový můj finální džob před návratem k Husákovi. Vydělal a ušetřil jsem okolo 2.000,- DM, což nebylo málo. Vždyť jsem při té montáži strávil mládí a projevil také své umělecké sklony. Z legrace jsem zkoušel svářet kousky kovu elektrikou...

A jeden dělník si mě spletl s druhým studentem, co tam pracoval. Byl z Umprum a tak ode mě to moje "umělecké dílo" koupil.

Firmička, pro kterou jsem pracoval, měla asi 10 lidí a nějaké brigádníky. Šéf dříve pracoval jako obchodní zástupce DDR strojírenských firem ve Skandinávií a věřme pevně, že se nenamočil se Stasi. Ale, už je mu to asi stejně jedno.

Princip byl jednoduchý. My všichni jeho pracovníci jsme měli píchačky (nemá nic společného se sexem) "mateřské" firmy, pro kterou jsme pracovali. On každý týden ta píchačky vybral, vynásobil Vocílkovou konstantou a fakturoval.

Za mně, který měl tehdejší špičku studentských mezd, 5,50 DM/hodinu měl asi 12,- DM. Takže, když jsem na noční směně za noční příplatek spal, vydělal jsem asi 60,- DM. No, řekněte, kdo z vás na to má?

A zatímco já spal, chlapi hráli "Skat":

Skat is a 3-player trick-taking card game devised in early 19th-century Germany. Along with Doppelkopf it is the most popular card game in Germany and Silesia.https://www.google.cz/search?q=skat&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=CLkBWfO-FdKv8wef46f4Bw

A ráno mě vzbudili. Já začal (a ono samozřejmě také) předstírat práci a jelo se dál "okolo skal, černým lesem". Ale, obrovská prdel byla, když chlapi dostali chuť na chlast (vždy jsem si divil, proč ti navrátilci z ruského zajetí snídají ráno u stánku pivo).

To jsme pak korporativně, já nemohl trhat partu, utekli, jako ukáznění němečtí dělníci, do přilehlé zahradní kolonie, kde byla taková polobabišovská knajpa. A když se z dálky blížil mistr, byl vyhlášen poplach a my se smíchem skákali z oken v přízemí do zahrádky paní majitelky.

Když je člověk mladý, je všechno sranda, že?

Autor: Jiří Hermánek | čtvrtek 27.4.2017 11:40 | karma článku: 23,90 | přečteno: 1213x
  • Další články autora

Jiří Hermánek

Mé milované plynové autíčko má dnes 18. narozeníčko a dostalo papáníčko

Já osobně si myslím, že dva chlapi se lépe shodnou na ženský, než na autě. Má to více důvodů, ale ten hlavní jen, že ji má a nikdo předem neví, co ho vlastně čeká. A když to klapne, tak se mu kamarádi diví.

29.11.2017 v 13:41 | Karma: 7,80 | Přečteno: 503x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Všechny ty dívky a ženy, co jsem s nimi nespal...

Námět na tento článek mě napadl v hostinci U Lenina (Lenin je vJečný). Kamarád Mirek se zpozdil, protože si v hlavě špatně srovnal hodiny. Místo příchod 12:30 si nastavil odchod ve 12:30.

21.11.2017 v 15:44 | Karma: 8,28 | Přečteno: 435x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Kameňáci a Paul Viti. Tak různí a přece stejní - čistokrevná sranda

Dostal jsem do nevůle lidí, kteří se domnívají, že film má jakýsi vyšší smysl. Někdy, občas. Film ale je prostředkem k pobavení národa a k vydělávání peněz. Ničím jiným film není. A občas také může být propagandisticky zneužit.

6.10.2017 v 11:00 | Karma: 10,54 | Přečteno: 297x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině. Konkrétně v cizině, v horách. Ať v Rakousku, to nejčastěji, ale i jinde. V Itálii, ve Francii a podobně.

5.8.2017 v 19:32 | Karma: 16,39 | Přečteno: 308x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Strategická triáda prezidenta Miloše Zemana

Klasická strategická triáda jsou jaderné rakety, jaderné ponorky a strategické bombardéry. Mohu se samozřejmě i trochu mýlit a třeba by mě opravil náš NATO generál Petr Pavel, který kdysi jako člen KSČ hájil naší vlast.

1.7.2017 v 9:00 | Karma: 21,28 | Přečteno: 432x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

3. května 2024  7:26

Obec San Vero Milis na severu středomořského ostrova Sardinie jako první v Itálii umožní sňatky...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 2237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Inženýr v důchodovém věku, který si důchod krátí psaním krátkých a dlouhých blogů a pozorováním "cvrkotu" kolem.