Jiří Hermánek

Mé milované plynové autíčko má dnes 18. narozeníčko a dostalo papáníčko

29. 11. 2017 13:41:51
Já osobně si myslím, že dva chlapi se lépe shodnou na ženský, než na autě. Má to více důvodů, ale ten hlavní jen, že ji má a nikdo předem neví, co ho vlastně čeká. A když to klapne, tak se mu kamarádi diví.

U aut to je krapátko složitější, těch parametrů je daleko více a požadavků též. Jeden chce, aby ho auto dovezlo z bodu A do bodu B a nic jiného neřeší. Druhý bazíruje na spotřebě, třetí na pohodlí, čtvrtý na bezpečnosti a nejvíce na ceně.

Na autě se opravdu, ale opravdu, nikdy vydělat nedá. Ale dá se jezdit levněji, či dráž. Když mi dcerunka, berunka odepsala mé předminulé auto, ani by mě nenapadlo myslet na BMW. Ale firma měla jiný nápad, nabídla mi na splátky auto pana generálního.

Jen si do něj manželka sedla, tak by to autíčko hned pomilovala. Tak bylo pohodlné, rychlé a bezpečné, přičemž spotřebu toho šestiválce jsme hravě utáhli. Leč, rez se na našem miláčkovi začala podepisovat a bylo nutno ho dát do discountu.

To, co teď napíši, jsem ještě nikdy nikomu neřekl. Četl jsem, že vůz BMW540i je vozem ruských mafiánů, protože jej rychlý a pohodlný. a tak jsem ho koupil, ale protože 4,5 litrový osmiválec trochu chlastá, dal jsem mu LPG, podlé mé milované Zory "plyn" (ale zkapalněný).

Dnes jsem bral plyn a přináším obrázky. Spotřeba mi vyšla na 2,65 Kč/km, což je na Prahu, myslím, velmi dobrý výsledek. A to, že si vozím zadek v rychlém, pohodlném a bezpečném autě za ty peníze je velké plus, protože odpisy jsou už zcela zanedbatelné.

Opravováno bylo to auto v posledních dvou letech dvakrát. Loni v březnu Wasserpume za asi 10k a letos v srpnu automatická převodovka na 18k. Takže, doposud, asi tak 1.400,- Kč měsíčně a to se fakt dá utáhnout. Bodejť by ne, když nenajedu ani 10.000 km ročně.

Autor: Jiří Hermánek | karma: 7.80 | přečteno: 502 ×
Poslední články autora