Moje spolužačka ze ZDŠ, Helenka, měla značné milostné vlohy...

Ale, samozřejmě až v dospělém věku. Ve 14 letech jsem byl tak akorát schopen dobývat se jiné spolužačce, Věrce, do podprsenky. A nebylo to jako v tom vtipu, jak se novináři ptají jedné známé osobnosti: Máte prosím prsa?

A osobnost odpovídá: Samozřejmě. A novináři neúnavně pokračují: Tak, proč je nenosíte?

A ze stejného kadlubu je jiný hloupý totalitní vtip (jiný za normalizace ani nemohl být): Jak se do budoucna bude jmenovat Kozí rynek? Tak jméno té herečky nevyslovím, ale docela to sedlo.

Takže, spolužačky, jak Věrka, tak Helenka či Mirka, byly již od šesté třídy v pohodě, ale různé přibližovací manévry neviděl pedagogický personál příliš rád. A přesto nebo právě proto mě sesadili s onou, výše zmíněnou Helenkou.

Helenka byla "propadlice", protože se musela starat o mladší sourozence a tak ji posadili ke mně, který jsme toho někdy věděl až příliš moc, což učitele netěšilo. Zvláště pak jednu mladou fyzikářku, čerstvě vylíhnutou z "pajdáku".

To nešťastné, asi 23 leté děvče nemělo o elektronkách absolutně žádné povědomí a tak, když vykládala,, jak funguje trioda, vyskočil jsem, jako pilný blbec, ze zadní lavice a hrdým hlasem prohlásil: Takto ale, souško učitelko, trioda nefunguje.

Vyfasoval jsem křídu a tabuli jsem měl k dispozici. Tak triviální věc, jako, jak funguje trioda jsem opravdu měl v malíčku, ale soušku učitelku jsem tím moc nepotěšil. Asi si myslela něco o pilném blbci.

A jako ten pilný blbec se ještě jednou pokusím této blogové komunitě osvětlit, jaký je rozdíl mezi Volným pohybem osob a Schengenským systémem protože ten rozdíl je opravdu naprosto zásadní.

  • Schengenský systém není nic jiného, než zrušení hraničních kontrol mezi některými státy EU, takže vznikne Schengenský prostor, ve kterém lze volně cestovat, aniž bychom vůbec museli ukázat pas.
    A samozřejmě platí i pro všechny cizince, kteří se v EU nacházejí. Skupinka Rusů se klidně může ubytovat v Praze a z Prahy podnikat výlety. Do Drážďan, do Berlína, do Vídně, do Paříže, ale ne do Londýna, protože Velká Británie v Schengenu není.
     
  • Volný pohyb osob je jakýmsi ekvivalentem volného pohybu zboží v rámci EU, ale ne zas až tak úplně docela.
    Měl by se spíše nazývat Svoboda volného usazení se v jakékoli zemi EU. Je to základní princip, na kterém EU, již od dob EHS funguje a nemá se Schengenským prostorem skoro nic společného, kromě toho, že díky Schengenu dojedu na místo určení o něco málo rychleji.
    Zatímco zboží se pohybovalo volně od prvního dne po vstupu do EU (mám vyzkoušeno), tak některé země využily tzv. "přechodného ustanovení a to hlavně Německo.
    To si vybralo tu maximální možnou dobu, tedy sedm let a od 1.5.2004 do 1.5.2011 nebylo možné v Německu bez pracovního povolení žít, pracovat a případně pobírat dávky.
    Protipólem Německa byla Velká Británie, která přechodné období vůbec nezavedla a volný pohyb osob, ačkoli nikdy nebyla a ani nebude V Schengenu, tam pro nás platí od 1.5.2004.

Jak jsem již napsal, tak poté, to jsem soušce učitelce vysvětili, jak funguje trioda, jsem měl dojem, že to stejně nepochopila.

A zde zdá se mi to stejné. Náš milovaný prezident, pan Miloš Zeman se kdysi dopustil jakéhosi citátu,, který nehodlám hledat a doslova opakovat.

Myslím, že součástí toho citátu bylo, že polovina obyvatelstva má podprůměrnou inteligenci a já mám velké obavy, aby dnešní diskuze o těch dvou fenoménech nekopírovala tu včerejší. To bych pak musel říci:a já bych byl docela nerad:

Pane prezidente, jen houšť a větší kapky.

Ono je to s tím naším obyvatelstvem ještě horší.

Autor: Jiří Hermánek | středa 21.6.2017 8:05 | karma článku: 26,82 | přečteno: 1400x
  • Další články autora
  • Počet článků 2237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Inženýr v důchodovém věku, který si důchod krátí psaním krátkých a dlouhých blogů a pozorováním "cvrkotu" kolem.