Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

Autor má v mnohém pravdu, ale se vším se souhlasit nedá. To, že vycouvává se svým bmw z místa mimo pozemní komunikaci, nemá výhled kam jede a nechce čekat až bude volno, je něco s čím se jen těžko souhlasí. Když vyjíždí domíchávač betonu ze stavby, tak ho auta taky radostně nepouštějí. To není jen o cyklistech, ten problém je jinde.

1 0
možnosti
MN

M26i81l84a62n 86N82o76v75y

30. 5. 2017 17:24

Klasicky priblbly clanek tykajici se cyklistu v provozu. Jezdim do prace behem leta na kole, a mohu vam garantovat, ze si "kurva" davam pozor na to, abych dodrzovat pravidla, ktera mi umozni prezit a dojet bez konfliktu a v pohode. Myslim, ze to u ostatnich bude podobne. Zamerne nepisi dopravni predpisy, protoze uznavam, ze nekdy jsou mi jako cyklistovi (ve shode s tim, co pisete) u prdele. Stejne tak jsou mi casto u prdele i v aute -- i v aute nekdy pravidla porusuji, rychlost velmi casto (oblibene znacky 30 km/h). Tim nechci rici, ze jsem pirat, pouze priznavam, ze v ruznych situacich, kdy to nikomu neublizi (mne, ostatnim lidem, ani prirode), nekdy porusim pravidla bez ohledu na to, zdali jsem v aute, na kole, pesky, u vody, na horach ... .

K Vasemu pribehu s cyklistou, ktery si ustlal pred cumakem Felicie. Tento mesic, Praha, ulice Na Petrinach, kolem osme rano si to valim na kole cca 35-40 km/h z kopce a behem par okamziku na brzach a uz si to ustylam na zemi. Pani, ktera vyjizdela od Vojenske nemocnice, nehodlala cekat, az uvidi poradne pres auto, ktere jelo prede mnou a odbocovalo doprava, a pekne mi to tam z vedlejsi poslala. Nastesti jsem to castecne ubrzdil a zbytek zachranil myskou a kotoulem po vozovce pred cumak Renaultu. Nic se mi nestalo, krome umazaneho dresu, roztrzene omotavky riditek a leknuti.

Nebudu ani zminovat, jak me dnes rano vytroubil ridic nejakeho BMW X... na krizovatce Vypichu, kdyz jsem balancoval na kole a poustel (houkajici) sanitku (asi jsem po prujezdu sanitky neakceleroval dostatecne rychle a pana zdrzel, skoda, ze jsem ho potom na Evropske predjizdel stojiciho v kolone za nabouranymi auty).

Tudiz mi neni jasne, co chcete clankem ukazat. Ze lide delaji chyby a ze nekteri lide jsou mdleho rozumu?

Tyhle diskuze a clanky skutecne nemaji cenu. Vyrazim na kole domu a doufam, ze jizda probehne jako naprosta vetsina: bez nejmensiho konfliktu.

1 0
možnosti
MT

Tak ale vy nejste statistika. Naopak BMW...to je 20-40 bodů IQ dolů okamžitě po usednutí za volant.

0 0
možnosti
ND

Jo s cyklistama je to opravdu někdy potíž, taky jsem o nich psala. Karma:-)

0 0
možnosti
Foto

H14a73n86a 76V88l55k70o91v69á

26. 5. 2017 14:20

Jako řidič, cyklista i chodec vidím situaci podobně jako pan Enders níže.

Nicméně v Brně, kde žiju vlivem podivného multikurturalistického a zároveň zkorumpovaného hnutí Žít Brno (myslím, že jeho "sláva" se stává celorepublikovou) cyklisté - a nejen cyklisté, ale skateboardeři či bruslaři získali pocit, že mají na silnicích i chodnících absolutní přednost.

A jako velmi pitomý hodnotím nápad na Brně - střed (kde bydlím i pracuji) nechat cyklostezku v protisměru v jednosměrce....Kolem svého bydliště při hledání parkovacího místa (také skvělá práce koalice ANO a Žít Brno) projíždím rychlostí asi 15 km/hod. a jen díky tomu jsem ty borce bez přilby i jakýchkoli reflexních prvků ještě nesrazila. Za cyklostezku totiž považují celou šířku silnice.

0 0
možnosti
Foto

To chápu a jsem solidární.

0 0
možnosti
Foto

Tak já ten článek doplním o tento svůj pocit:

Řidič ve městě musí co chvíli zastavit a často jen "poskakuje". Ale, fyzikální princip kola nedovoluje, kromě několika cirkusově zdatných jedinců, zastavit, aniž by cyklista musel dát nohu na zem.

Proto se cyklisté, a to jsem si všiml opravdu mnohokrát, snaží, aby za žádnou cenu nemuseli zastavit a zažít tu, pro ně nevídanou potupu, dát nohu na zem.

A vést kolo tak, jak to předpis požaduje (třeba na přechodech pro chodce), to už je pro cyklistu nesnesitelné utrpení.

5 0
možnosti
JZ

Tak zase upřímně - v tom vedení kola podle předpisu nevidím moc smysl. pokud jsem na přechodu jen já s kolem a nikoho jiného tím pádem neohrožuju, tak to prostě projedu na kole, myslím že to není nic proti ničemu. I když se snažím přechodům vyhýbat, tak v jednom případě u jedné opravdu nechutné křižovatky místo odbočování doleva přes koleje a hlavní cestu raději přejedu po dvou přechodech. No a právě tam mi zas pak zastavují před těmi přechody auta. No je to o nervy.

1 0
možnosti
JZ

Já jakožto cyklista přidám zase trochu jiný problém, na který jsem si vzpomněl, ačkoli to problém vlastně ani není, jen mě to pokaždé naštve:

Stojím s kolem před přechodem z pohledu chodce, tedy tak, že se chystám na kole přejet přechod z jednoho chodníku na protější. po silnici jedou auta, tak čekám, až projedou a já zase rychle přejedu přechod. V tom však vidím, že blížíci se auto zpomaluje a před přechodem zastaví. No tak v tu chvíli tam stojíme jako dva blbci - řidič mi dává přednost, ačkoli já jako cylista na přechodu žádnou přednost nemám, takže mu tam vjet nemůžu a nechci. Řidiči aut pořád jaksi nechápu,že cyklisté na přechodu přednost nemají a že já jim před to auto, když nemám přednost, prostě vjet nechci. Daleko lépe by udělali, kdyby normálně přechod projeli ať můžu prijet po nich i já a nevnášeli do celé situace zmatky.

Dokonce josu situace, kdy řidiči dávají přednost chodům na osvětleném přechodu, ačkoli mají chodci červenou. To se zase děje v případě, že řidiči odbočují přes křižovatku doleva a narazím tam na kolmé cestě na ten osvětlený přechod. Zřejmě nevidí, že chodec má čerevnou a projít prostě nemůže.

0 0
možnosti
Foto

Doplním to. Oba jsme nakousli ten samý problém, každý z jiného pohledu.

A pozor, máte tam lehkou nepřesnost. Chodec nesmí na přechod vejít, pokud mu svítí červená, ale pokud vstoupil na zelenou, tak přecházení dokončit může.

A pokud se na křižovatce motá chodec jakkoli nepředpisově, tak ho přece nesrazím že?

A manželka se jednou přiznala, že ji takto na přechod zavlekla kamarádka ze vsi a od jednoho řidiče se dozvěděly, že jsou jako ti tvorové, co dávají mléko do dížky. Ovšem, ne fialové.

0 0
možnosti
RE

To je prostě tak, pani Mullerová: když jedete na kole s.rou vás auta, když jedete autem, s.rou vás kola a když dete pěšky, s.re vás fšecko!!;-D:-)

10 0
možnosti
JB

J53i63r45i 63B95o36r

26. 5. 2017 9:38

Je pravda,že mě z neznámého důvodu,většina cyklistů benzinové pumpy ignoruje.

2 0
možnosti
Foto

Tak, třeba mají velkou nádrž,

0 0
možnosti
  • Počet článků 2237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Inženýr v důchodovém věku, který si důchod krátí psaním krátkých a dlouhých blogů a pozorováním "cvrkotu" kolem.