- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja síce nemám technické vzdelanie, ale vnímam to úplne rovnako. Vysoké stavby nie sú projektované na dynamické zaťaženie, ale na statické. A keď povolili nosníky pod miestami, kde narazili lietadlá, tak sa do pohybu dala masa hmoty ťažká niekoľko tisíc ton. A už na fyzike na základnej škole sa učí, že energia telesa rastie s druhou mocninou jeho rýchlosti. Takže ak padlo niekoľko tisíc ton z 3 či viacerých metrov na prvé poschodie pod nárazom lietadiel, tak to samozrejme vydržať nemohlo. A s povolením každého poschodia s váha, ktorá dopadla na poschodie pod ním, samozrejme zvyšovala. A aj rýchlosť pádu.
Dá sa doma urobiť jednoduchý pocit, Na niekoľko drevných špajdlí sa dá položiť aj pomerne ťažká vec - napr. hrniec. A nezlomia sa, Ak však do hrnca z väčšej výšky necháme padnúť ťažší predmet, tak sa špajdle okamžite zlomia.
Iná vec, prečo konšpiračným teóriám okolo WTC neverím, je, že by to musela byť organizačne mega akcia, do ktorej by muselo byť zapojených niekoľko 100 ľudí. A tam je riziko, že to niekto prezradí, enormné.
A ešte jedna vec hovorí proti spikleneckým teóriám - ako pekne to teroristom vyšlo. Keby to chcel niekto naplánovať, tak určite by sa niečo bolo pokazilo. Napr. by sa jedno lietadlo netrafilo do veže alebo by sa ho nezmocnili teroristi. Tých možností je veľmi veľa, prečo ten útok mohol zlyhať. Ale práve to, že tak dokonale vyšiel, svedčí o tom, že to nebolo plánované.
Ono to totiž v živote funguje presne opačne ako vo filmoch, Ak sa predpokladajú 2 či 3 možné výsledky nejakej akcie, určite sa objaví aj štvrtá či piata. Možno ani tí teroristi nepočítali, že by mohli mať až taký úspech - že spadnú obe veže.
Jsem úplný laik, ale předpokládám, že v zásadě bylo každé z dvojčat přinejmenším ukotveno čtyřmi obvodovými kolmými nosníky. A přinejmenším při tom druhém zásahu byl zasažen toliko jeden nosník. To znamená, že by se budova měla řítit k zemi výrazně šikmo na stranu, ale daná mrštka se řítila kolmo dolů docela spořádaně jako při řízené demolici. Jinak řečeno, pokud nalomíte jednu špejli v tom Vašem hrnci, hrnec se začne řítit na stranu.
No vida že to jde bez Ukrajiny, Putina a Havla.
Jak to, existuje jasná propojenost mezi 11. zářím, Ukrajinou, Putinem i Havlovým humanitárním bombardováním.
Tak to je snad poprvé, co beru, co jsi napsal, Jirko. Tedy až na tu domněnku s Bushem.
Jsem příjemně překvapen objektivitou a nezaujatostí tohoto blogu.
Buďte rád, že jste tam tenkrát nebyl. Při vaší zvědavosti, vám jedna z věží, klidně
mohla spadnout na kebuli.
Vysvětlil jste to sice hezky, ale nejasnosti jsou :
http://www.reformy.cz/zpravy/video-prednaska-doc-ing-ivan-nemeccsc-pad-budov-wtc-11-zari-2001/
To chce vypíchnout několik hlavních bodů té přednášky a ne dát jenom odkaz.
Se divím, že se ještě neobjevil ten největší guru konspirátorů 911, pan Gabriel....
čuju v tom nějakou velikou konspiraci
Konečný kolaps budov způsobil výhradně intenzivní požár, který oslabil nosné prvky konstrukce, způsobil nikoliv jejich roztavení, ale změknutí, následkem čeho se začaly nosníky prověšovat a ničivě tak působit na nosné a obvodové sloupy v zasažených patrech, jejichž část již byla zničena při vlastním dopadu letadel.
,,,,,,Víte pane KIndle, co je zajímavé? TEplota hořícího kerosinu j 600 st. TEplota tavení železa je 1350 st. Jak to že železo skončilo dole úplně roztavené, chladnutí trvalo několik dní !
Všiml jsem si, že to první letadlo narazilo krásně doprostřed (a nahoru) mrakodrapu, zatímco druhé více dolů a do boku. Ale jako první spadl ten druhý mrakodrap - asi proto, že náraz byl nesymetrický a poškodil statiku více. Zbývající mrakodrap (který ještě stál) spadl pak podle mne až vlivem otřesů z pádu toho druhého mrakodrapu. Kdyby druhý pilot narazil do budovy stejně jako ten první, zůstaly by podle mne oba mrakodrapy stát.
Jižní věž WTC, kterou Boeing poškodil mezi 78 – 84, severní věž útok poškodil mezi 94 – 98 patrem. Na oslabenou konstrukci jižní věže tedy působila podstatně větší váha vyšších pater, která kolaps výrazně urychlila. Proto se zřítila dříve. Jak jednoduché, že ?
http://911research.wtc7.net/mirrors/guardian2/wtc/firefighters.htm ... A že je zvláštní, že požáry byly tesně před lolapsem uhašeny
To myslíte vážně? On někdo ty požáry uhasil, aby tam dal výbušniny? A proč to celé tedy spadlo, když už nehořelo?
Boeing 777-200ER19963016,000 nmi (11,000 km)7.51 kg/km (26.6 lb/mi)3.08 L/100 km (76 mpg-US)[41]Boeing 777-200ER19963016,000 nmi (11,000 km)7.44 kg/km (26.4 lb/mi)3.01 L/100 km (78 mpg-US)[45]Boeing 777-200LR20052914,972 nmi (9,208 km)7.66 kg/km (27.2 lb/mi)3.25 L/100 km (72 mpg-US)[42]
V tabulce jsou průměrné spotřeby. Mohl být jiný typ letadla, ale na vodu určitě nelítalo žádné. A pokud vzdálenost byla několik tisíc km, pak v nádržích musely být tuny a tuny palivy.
A to, někdo jen tak, mir nichts dir nichts uhasil a pak šel na kafe? Skutečnost tomu ale nenasvědčuje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#Jet_aircraft_efficiency