Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na D1 jsem byl přistižen a bude mi přistřižen...

Přistižen jsem byl přitom, jak jsem ráno v Olomouci četl na tabletu článek paní Antošové Takyřidiči aneb Pane Bože do čeho si to duši dal !!!. Opravdu jsem se pobavil a málem se u toho počůral smíchy. Paní Antošová je jistě zkušená řidička, ale tak nějak mi připomíná jednu řidičku z dob tzv. „Hrůzné totality“. Ona bodrá žena pracovala celý život jako řidička nádvorní dopravy v KPS Brno a když bylo nutno z Ruzyňského letiště dovézt asi dvanáct 100MB diskových svazků (pozor, neplést se svazky StB!!!), vyslali ji.S ní přijeli Škodou 1203 dva technici a ukecali mě, abych jel s nimi. Je to už přes třicet let a dodnes na tu cestu vzpomínám. Paní řidička brázdila D1 na tu dobu nevídanou rychlostí 60 km/h a asi měla pocit. Že na tom továrním dvoře nikdy rychleji nejela. Já ze zoufalství usnul, ale nebylo mi to nic platné. Když jsem si myslel, že už musíme být v Brně, byli jsme u Velké Bíteše a čekalo nás ještě „hafo“ cesty.  

A co vytýkám článku paní Antošové? Nevím, jak bych to nejlépe charakterizoval, ale snad by se dalo říci „mnoho povyku pro nic“, popřípadě „s bubnem na zajíce.

Tak třeba:

„Levý pruh má dva metry, tudíž by se do něj vešel bezpečně leda Trabant.“ Milá paní Antošová, pokud jste tím pruhem opravdu jela, tak jste viděla opakovanou hlášku Šíře 2,20m.

"Šířka vozu rozhodně přes dva metry ( dvě Audi, Oktávka, pár SUV a dokonce Ford Transit.)".Tak já neznám zpaměti šíři svého auta, ale od toho je technický průkaz, popř. Internet.
Velký techničák jsem s sebou neměl, ale Internet mi hbitě odpověděl 540i E39 šíře 181 cm, novější řada E60 šíře 186 cm. Ostatní vozy (BMW 540 je vůz vyšší střední třídy a proto prostorný) jsou většinou užší nebo, některé větší modelsy, nepatrně širší.
Ale naprosto všechna osobní a i mnohá dodávková vozidla se do těch 220  cm vejdou. Záleží, samozřejmě jen a jen na řidiči.

A ještě k té rychlosti. Já dnes jel v prvém pruhu skoro prázdného zúžení tachometrovou rychlostí 120 km/h, což odpovídá asi tak 110 km/h reálným a kolem mě se doslova přehnala tři auta, která musela mít na tachometru 130+.

Je to samozřejmě přestupek, asi i hrubý přestupek (už ta moje rychlost 110 byla na hraně), ale k nějaké drastické nehodě to má za slunného nedělního dopoledne ještě velmi, velmi daleko. Jediné, co ti řidiči riskovali, byly jejich papíry, to by tam ale tak někde museli bejt policajti, že?

Plus to nesmyslně hrůzostrašné povídání o tom, co by se v takovém zúžení mohlo stát. nic vážného vy se při té 80 km/h rychlosti nikdy stát nemělo.

Jak by asi to nehodové dění mělo vypadat? Někdo zazmatkuje, odře to, skočí na brzdy a druhý, který nedodržel bezpečnou vzdálenost mu kouká do kufru? Nevím. Neumím si to představit.

Toto strašení oním zúžením není nic jiného než strašení „vybržďováním“, které bylo jednu chvíli (a možná dodnes) v nové formě. Vždy se vybere ten nejkřiklavější případ (Trpišovský), jehož skutečná nebezpečnost se blíží nule a ty opravdu kritické situace, při kterých skutečně umírají lidé, jsou mimo pozornost.

A ještě pár slov k tomu „přistřižení“. Dnes jsem překonal FUP a byl jsem omezen v rychlosti. zjistil, že pro blog to je naprosto jedno. Alfanumerické znaky, tedy hlavně písmena, naskáčí do tabletu stejně rychle a obrázky stejně nepotřebuji.

A ještě poznámka k těm mobilním operátorů. Jsem u různých operátorů již skoro 18 let, dnes jen u dvou, ale byl jsem i u třech najednou. A nikdy jsem se nesetkal s nějakým šikanózním jednáním.

Jednou jsem dal dcerce na víkend svůj notebook a zprovoznil ji u T-Mobile zvýhodnění na Internet. Když přišla faktura, protočily se mi panenky. Z Internet byla fakturováno asi 8.000,- Kč (děvče pilně stahovalo), ale reklamace byla v pohodě uznána. Našel se hovor, kterým jsem to zvýhodnění aktivoval.
P.S. Nemám jinou šanci, jak odpovědět. Tak tedy: Pane Macháčku, kde jste prosímvás v mém textu našel zmínku o tom, že jsem "bravůrně projel"? Nebo o tom, že tak musí projet všichni? Já totiž píši výhradně o tom, jak jsem jel skoro prázdným zúžením v pravém, tedy širším pruhu

Takže: Většinou jsme všichni při té jízdě "pos*aní až za ušima", když máme předjet náklaďák. Ani já se často neodvážím. Ostatně, nejezdím po D1 denně a dnes jsem váhal, zda předjet Lexus. Podvědomě mi totiž bránil klovací pořádek, Lexus je o něco výše než BMW. Ostatně, jel dost rychle.

Já se pouze pozastavil nad autorčiným přeháněním, doplněným zcela nepřesnými čísly. Nakonec, i pruhem širokým 2,00 m by možná projel auťák široký třeba 210 cm.

A proč? Ta šířka totiž není nějakou betonovou zdí, ale čarou nakreslenou na vozovce, přes kterou, pokud to provoz v sousedním širším pruhu povolí, mohu při příznivé konstelaci přečuhovat. Ale, nezkoušel bych to, neměl bych na to nervy.

 

 

 

Autor: Jiří Hermánek | neděle 13.4.2014 14:00 | karma článku: 14,81 | přečteno: 1524x
  • Další články autora

Jiří Hermánek

Mé milované plynové autíčko má dnes 18. narozeníčko a dostalo papáníčko

Já osobně si myslím, že dva chlapi se lépe shodnou na ženský, než na autě. Má to více důvodů, ale ten hlavní jen, že ji má a nikdo předem neví, co ho vlastně čeká. A když to klapne, tak se mu kamarádi diví.

29.11.2017 v 13:41 | Karma: 7,80 | Přečteno: 503x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Všechny ty dívky a ženy, co jsem s nimi nespal...

Námět na tento článek mě napadl v hostinci U Lenina (Lenin je vJečný). Kamarád Mirek se zpozdil, protože si v hlavě špatně srovnal hodiny. Místo příchod 12:30 si nastavil odchod ve 12:30.

21.11.2017 v 15:44 | Karma: 8,28 | Přečteno: 435x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Kameňáci a Paul Viti. Tak různí a přece stejní - čistokrevná sranda

Dostal jsem do nevůle lidí, kteří se domnívají, že film má jakýsi vyšší smysl. Někdy, občas. Film ale je prostředkem k pobavení národa a k vydělávání peněz. Ničím jiným film není. A občas také může být propagandisticky zneužit.

6.10.2017 v 11:00 | Karma: 10,54 | Přečteno: 297x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině. Konkrétně v cizině, v horách. Ať v Rakousku, to nejčastěji, ale i jinde. V Itálii, ve Francii a podobně.

5.8.2017 v 19:32 | Karma: 16,39 | Přečteno: 308x | Diskuse| Společnost

Jiří Hermánek

Strategická triáda prezidenta Miloše Zemana

Klasická strategická triáda jsou jaderné rakety, jaderné ponorky a strategické bombardéry. Mohu se samozřejmě i trochu mýlit a třeba by mě opravil náš NATO generál Petr Pavel, který kdysi jako člen KSČ hájil naší vlast.

1.7.2017 v 9:00 | Karma: 21,28 | Přečteno: 431x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 2237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Inženýr v důchodovém věku, který si důchod krátí psaním krátkých a dlouhých blogů a pozorováním "cvrkotu" kolem.